tisdag 30 april 2013

Ett besynnerligt tidsfördriv

Att tycka och tänka är ett oerhört tacksamt tidsfördriv för den utan fakta. Andra individers principer och värderingar låter jag vara just deras och jag lägger ingen större energi på att analysera varför folk tycker och tänker som de gör. Att mina val i livet betygsätts av människor som inte känner mig eller vet vad jag står för bekommer mig inte det minsta. Det är något jag får räkna med som en offentlig person, det ingår liksom i paketet. De val jag gör i livet gör jag för min egen och min familjs skull och elaka tungor kan inte få mig att tveka inför att fortsätta på den inslagna vägen. Ingen ska heller missta sig och tro att jag ägnar tid och kraft åt att läsa besynnerliga öppna brev, som med all tydlighet riktas till min person. Utan att ha läst några sådana brev har jag ändå via vänner fått förklarat att de existerar. Jag konstaterar lugnt att så möjligtvis och även troligtvis kan vara fallet och återgår till att ägna mig åt konstruktivare uppgifter.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar